Reisverslag week 8 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sonja van Vugt - WaarBenJij.nu Reisverslag week 8 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sonja van Vugt - WaarBenJij.nu

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

06 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Reisverslag week 8
Waar waren we ook al weer gebleven, de dagen vliegen hier voorbij en elke dag maak je wel iets vets mee dat het soms moeilijk is om te onthouden wat je allemaal doet. Maar we gaan weer een poging wagen.

Donderdag 31-12-2015
Oudejaarsdag, deze hebben we op een van de mooiste manieren doorgebracht. We zijn ’s Ochtens om negen uur begonnen met onze kajaktrip. Het begon bewolkt maar het was al snelle volle zon. Eerst zijn we naar een strand gegaan op een eilandje. Hier hebben we een kleine picknick gedaan en zijn er een paar maori legendes verteld. In de tussen tijd was er een andere groep aangekomen op het eilandje om ook een tussen stop te hebben en hun gids was een echte maori die de geschiedenis aan iedereen vertelden van het abel tasman national park. Hij vertelde het super leuk en ging helemaal op in zn verhaal. Ik zal de verkorte versie even vertellen: Abel tasman kwam aangevaren naar dit stuk van het eiland en de maori’s schrokken heel erg van wat ze zagen grote boten, grote zeilen en met kanonnen erop. Ze dachten dat een zeedraak kwam aangezwommen en hebben dus Abel Tasman aangevallen. Hij is snel weer omgedraaid zonder ook maar een voet op land te zetten, maar heeft er wel een national park op nagehouden wat naar hem vernoemd is.
na het mooie verhaal zijn we weer door gekajakt, langs prachtige eilanden door de mooie tasmanzee. Toen kwamen we bij een eiland met allemaal zeehonden deze waren lekker aan het zonnen op de rotsen, maar er zaten er ook een paar in het water. Eentje zwom zelf vlak langs de kajaks het was echt ene geweldig ervaring om ze van zo dichtbij te zien. Daarna bij nog een strandje gestopt en een kleine wandeling gemaakt op blote voeten en in bikini naar een uitkijkpunt. Nou als je daar geen vakantie gevoel van krijgt weet ik het ook niet meer. Na dit zijn we weer terug richting het strand gegaan en toen we het strand inzicht kregen hebben we een zeil gemaakt boven de kajaks zodat de wind ons terug bracht naar het strand.
Het was natuurlijk oudejaarsavond en we zijn deze avond gestart met wat drinken op de kamer met mensen Canadese dames die we al eerder op de reis hadden ontmoet. Om kwart voor twaalf zijn we naar beneden gegaan en hebben we alvast een fles champagne gepopt. Daarna vlug naar het strand voor het moment dat het nieuwe jaar zou beginnen en dit in te luiden met een mooi vuurwerk op de achtergrond. Het was super mooi om dit te vieren op zo’n mooie plek met goeie vrienden, Elise en Thom.

Nieuwjaarsdag was een beetje een brakken dag en bestond vooral uit slapen in de bus richting Westport. In Westport hadden we wel een super leuk hostel, de eigenaar was vroeger de beste surfer van NZ en had nu dus een rustig baantje als hostel eigenaar. Heel het hostel zat onder schilderingen van allemaal mensen want je kon gratis accommodatie verdienen in ruil voor een schildering in het hostel. Die avond zijn we naar het strand gegaan en hebben we daar een bonfire gemaakt van wrakhout. Hierbij een hele mooie zonsondergang gezien, het was dus weer een mooi avondje.

Zaterdag 2 januari zijn we vertrokken richting lake mahinapua, weer heel wat mooie dingen gezien maar het was slecht weer dus de wandelingen waren een stuk minder leuk. Wel nog veel meer zeehonden gezien met pups wat altijd leuk is. Daarna hebben we nog een tussen stop gemaakt bij een verkleed/ knutselwinkel want die avond zou er een costumeparty zijn met als prijs een canyon swing. Deze wou ik heel graag winnen en kon dus al mijn carnaval ervaring goed gebruiken bij het bedenken van een costuum. Maar ik hou jullie nog even in spanning wat mijn costuum was want ik heb die middag ook iets heel vets gedaan. Je kon daar bij het hostel namelijk e eigen greenstone sierraad maken. Het was heel vet om te doen en ik ben heel tevreden met het resultaat, hij is niet perfect maar dat hoeft ook niet want dat ben ik zelf ook niet. Na het eten was het zover om mn costuum aan te gaan trekken, het waren zo’n 60 ballonnen die we over heel mn lichaam hadden vast geknoopt als thema dat ik net van een feestje afkwam. Het was een hele grappig avond en iedereen vond de ballonen laten knappen nog het leukste gedeelte van mn pak. Uiteindelijk had ik niet de canyon swing gewonnen maar wel de 2de prijs, een pubcrawl in Queenstown ter waarde van 25 dollar.

Zondag was een reisdag naar Frans Josef. Onderweg nog een wandeling gemaakt over een oude goudroute. we kwamen rond de middag aan in Frans Josef maar ik was heel moe dus terwijl Elise en Thom een wandeling zijn gaan maken heb ik een middagje gerelaxt. Uurtje geslapen, beetje lezen en even en in de hottub. Die avond weer even de bar in gegaan en bij geklets met wat Ierse jongens die we weer zagen na een tijdje. Wij zijn naar twee biertjes naar ons bedje gegaan, zij kwamen pas rond half 3 naar hun bed gestrompeld met flink wat lawaai.

Maandag was weer een super vette dag om half 10 zijn we met een helikopter naar de Frans Jozef Glaciers gevlogen om daar een wandeling te doen over deze Gletsjer. Dit was zo mooi en soms een beetje surreëel omdat het zo apart was om opeens in zo’n prachtig ijslandschap te staan. We hebben hier drie uur gewandeld wat echt super vet was (de foto’s komen nog). Nadat we weer terug waren in op stroeve grond (in plaats van het gladde ijs), hebben we gebruik gemaakt van de hot spa die inbegrepen was in het pakket. Daar hebben we een hele tijd lekker zitten weken in de drie verschillende baden. Die avond zijn we weer de pub ingegaan omdat de Canadese dames weer bij ons waren.

5 januari zijn we weer vroeg in de ochtend vertrokken naar Wanaka. Onderweg zijn we eerst gestopt bij lake matheson. Hier hebben we een wandeling omheen gemaakt wat super mooi was want als je het meer overkeek had je uitzicht op mount cook en mount tasman. De volgende stop was bij een hele mooie waterval. We werden hier wel weer aangevallen door sandflies, maar hier moeten we volgens mij gewend aan raken hier in het zuidereiland. Want ook bij de volgende stop, the bleu lakes, werden we belaagt door de pest beesten. Het was hier wel weer super mooi, we wouden nog even gaan zwemmen maar toen we gingen voelen met onze voeten zagen we daar snel vanaf want het was zo koud dat het na 5 minuten gewoon pijn begon te doen. Eenmaal in Wanaka zouden we eigenlijk nog een boottrip gaan doen maar deze was gecanceld omdat de kapitein ziek was, dus we hebben weer een mooi een avondje gedaan met bier op het strand.

nu gaan we genieten van onze eerste avond in Queenstown, maar dat zal weer te lezen zijn in het volgende reisverslag

• 06 Januari 2016 - 07:52

Marjo:

heerlijk om te lezen. xxx

• 06 Januari 2016 - 08:05

Johan:

Nou, zo lang was het niet hoor. Maar wel leuk om de dag mee te beginnen op het werk. :-)

• 07 Januari 2016 - 14:04

Ria Hendriks:

Weer heel leuk om te lezen Sonja....ben benieuwd naar de foto's :-)

• 08 Januari 2016 - 20:29

Mieke:

Hoi Sonja

Weer een leuk verhaal!!

Geniet er nog ff van!!

Groetjes uit Wintelre

• 10 Januari 2016 - 12:18

José Groot Koerkamp:

Wat schrijf je leuk, Sonja! Zo kunnen we de reis een beetje mee beleven op afstand, Bedankt!