Reisverslag week 7 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sonja van Vugt - WaarBenJij.nu Reisverslag week 7 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sonja van Vugt - WaarBenJij.nu

Reisverslag week 7

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

01 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Er stond al een stukje van de rondreis in het vorige verslag. Dus we beginnen waar ik was gestopt vorige keer; Hot water Beach. Hot water beach heet zo omdat er spleten in de aardkost zitten waar het zeewater in loopt en wordt verwarmt en dan weer op het strand omhoog komt. Je kan er dus een kuil graven waar warm water van wel 65C in loopt van onderuit. Het kan alleen wel alleen als het eb is. Dus wij zijn met een hele groep om 11 uur ’s avonds naar het strand gegaan met schepjes om een gat te gaan graven in de regen. Het was heel grappig ik ben er niet in gegaan omdat het heel koud was maar het was wel leuk om bij te zijn.

De volgende dag zijn we door gegaan naar Waitomo gegaan. Hier hebben we Black water rafting gedaan. Dit is door een grot survivallen met een opgeblazen binnen band. Het was echt heel vet. van twee kleine watervallen afgesprongen. En nu is dat niet zo heel spectaculair maar het was achteruit wat het een heel stuk enger maakt. Je moest dus de band op je kont zetten en werd er afgeteld en dan zo ver mogelijk naar achter springen. Naast het avontuurlijke gedeelte ervan was het ook heel mooi want heel de grot zat vol met glowworms. Die hebben allemaal een klein groen lichtje op hun kont, hierdoor was heel de plafond van de grot prachtig verlicht. Het water in de grot was natuurlijk wel ijskoud en na 2 uur door de grot te hebben gedreven was ik blij om eruit te kunnen want mijn tenen en handen waren inmiddels steenkoud. Maar dit was ook weer een geweldige ervaring.

Vrijdag zijn we naar Rotorua gegaan, ook wel bekend als Rottingrua omdat er door de hele stad verspreid zwavel meren. Dit zijn thermische meren waar continu zwavel naar boven komt, het is kokend heet waardoor de er dus ook rook vanaf komt. Dus als je door de stad loopt krijg je op meerdere plekken een vlaag rotte eieren lucht in je gezicht. Gelukkig was dit niet het geval in ons hostel en konden we onze kerst lekker bij het zwembad met een bbq vieren. Het is was heel raar om kerst zo te vieren, volle zon, bikini aan, kerst muts op en kerst liedjes zingen. Maar ik vond het geweldig en zal deze kerst dan ook nooit vergeten.

Taupo was onze volgende bestemming. Een gezellige, mooie stad aan een prachtig meer. De eerste dag zijn we met z’n drieën naar het meer gegaan, lekker gezwommen, bruin worden in het warme Nieuw-Zeelandse zonnetje en foto’s gemaakt. ik ben die avond meegegaan met een boottrip over het meer, de andere twee hadden er niet zo’n zin in maar er waren genoeg mensen van de bus die wel meegingen. Het was een super boottochtje. We begonnen met een luchtbugs schieten op een lege fles die aan een hengel achter de boot hing. Omdat ik al eerder met zo’n bugs had geschoten kon ik de andere kerels op de boot een paar tips geven. Heerlijk om hun gezichten te zien toen ik als enige raak schoot. We kwamen aan bij een bergwand waar maori’s een versiering in de muur hadden gekerfd. De boot werd stilgezet en we mochten van het dak van de boot naar beneden in het water springen en dat was me toch leuk, lekker duiken en bommetjes, het klinkt cliché maar ik voelde me weer helemaal herboren. Op de terugweg reden we een stuk rustiger en mochten we dus overal op de boot zitten. Ik ben toen lekker voor op de neus van de boot gaan zitten terwijl we de zonsondergang tegemoet vaarden. Op dat moment kon ik niet anders als alleen maar glimlachen en genieten. Weer terug aan land hebben we met z’n drieën n strand opgezocht om het laatste stukje van de zonsondergang te kijken.

De tweede dag in Taupo zijn om 4:45 am opgestaan om de Tongariro Crossing te gaan doen. En mijn god wat heb ik het zwaar gehad. Het was 19,4 km wandelen door de bergen heen, we waren gestart op 1100 en het hoogst punt was op 1900 en daarna weer omlaag naar 700. Maar het was het ook wel echt waard, de uitzichten waren super en het was een hele apparte omgeving. Het is moeilijk uitteleggen hoe mooi het was dus jullie zullen maar naar de foto’s moeten kijken. We hebben 8 uur over de crossing gedaan en ik was zo blij om weer in de bus te kunnen zitten. Die avond heb ik ook geslapen as een os.

Maandag zijn we naar River Valley gereden dit was een lange bus reis en ik heb die gebruikt om weer een beetje bij te komen van de Tongariro Crossing. Tijdens deze busreis zijn we gestopt bij een hele mooie waterval van zo’n 7 meter hoog. Kijken was natuurlijk niet genoeg voor deze avonturiers, dus toen de buschaffeur zei dat je ervan af kon springen hoefden we niet lang na te denken. Het was super vet om te doen, ook al was het water super koud je voelde het in het begin even niet door de adrealine. Daarna zijn we gewoon doorgereden naar River Valley. River Valley was echt een super mooi afgelegen plekje waar nog geen telefoon signaal kon komen. Die dag lekker in de rivier gezwommen en daar nog van een paar lage rotsen afgesprongen. Maar we hebben ook kennis gemaakt met een hele leger aan sandfly’s en wat zijn dit n kut beesten. Ze kruipen overal in en vinden vooral je benen, voeten en enkels lekker om te steken. Ik zat gelukkig nog niet zo erg onder als Elise maar had toch ook wel 20 bulten.

Omdat we Maandag pas later waren aangekomen in River Valley zijn we dinsdag ochtend de activiteit daar gaan doen. We hebben gekozen voor White water raften. Die hier werd georganiseerd was de hefstigste in Nieuw-Zeeland. Het was super leuk om te doen en we hadden ook echt een leuke begeleider. Aan het begin van de trip vroeg hij; ’naar wat voor ervaring zijn jullie opzoek’ dus Elise gelijk; ‘ een extremé ‘. Nou dat vond die vent natuurlijk leuk om te horen dus we mochten gelijk manoevers gaan leren voor een extreem geval dat de boot niet past door een opening en dus aan de ene kant het gewicht moet worden verlicht. De twee van de rechterkant moeten dus naar onze kant springen. Nou eerste keer even oefenen, ging goed. Dus hij zei: ‘nog een keer om te kijken of we het echt goed snappen’. De jongens springen naar onze kant en precies op dat moment trekt onze begeleider de boot om. Dus wij met z’n alle het water en lachen. Ja dit raften was ook weer een ervaring om nooit te vergeten.
Na het raften zijn we met de bus naar Wellington gereden, een vijf uur durende reis dus we waren hier pas om 6 uur ’s avonds. Die avond zijn we nog even door Wellington gelopen ff aan het strand gezeten en rustig aan gedaan. Daarna met z’n alle nog een wijntje op de kamer en daarna weer lekker het bedje in.

Het was ook weer vroeg dag op de dinsdag, want vandaag gingen we met de ferry de oversteek maken naar het zuidereiland. Ik weet inmiddels dat ik niet goed tegen een boot kan als we op zee zitten, en merkte dit n natuurlijk ook weer dus ik heb een goede stoel opgezocht en heb lekker 2,5 uur van de oversteek geslapen. Daarna moesten we nog 5 uur met de bus naar het Abel tasman National park. Waar we dus ook weer laat aankwamen, maar dit houd ons niet tegen om er een gezellige avond van te maken. We zijn naar de dichtstbijzijnde kroeg gegaan waar ze super leuke live muziek hadden en lekkere biertjes en hebben hier weer een mooi avondje doorgebracht.

De rest van deze week komt weer aan bod in mn volgende reisverslag.

• 01 Januari 2016 - 11:59

Marjo:

Sonja wat is het heerlijk om te lezen dat je zo geniet van alles en ook beseft wat voor een geweldige ervaring dit is. Jammer dat ik niet meer jou leeftijd heb, ik zou zo meedoen. xxx

• 01 Januari 2016 - 14:06

Mirjam Van Gerwen :

Wat een belevenis Sonja. Het lezen van je verslag maakt duidelijk dat je heel erg geniet. Maak er nog een mooi tijd van. Groetjes

• 01 Januari 2016 - 14:27

Hans Van Den Eijnden:

Sonja allereerst een gelukkig nieuwjaar. De verhalen zijn prachtig en je geniet er met volle teugen van.
    Groetjes

• 01 Januari 2016 - 21:48

Ria Hendriks:

Wat leuk om je verslagen te lezen! Gelukkig nieuwjaar en geniet er lekker van!

• 02 Januari 2016 - 20:40

José Groot Koerkamp:

Wat een schitterende beschrijving van jullie belevenissen. En met de foto's erbij is het alsof we het een beetje mee mogen beleven. Dank je hier voor! Misschien wordt Elise dan toch nog aangestoken door je schrijftalent. Groetjes en nog heel veel plezier samen!

• 02 Januari 2016 - 21:03

Yvonne Van Vigt:

Sonja de beste wensen voor 2016. Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Geniet verder