Reisverslag week 9 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Sonja van Vugt - WaarBenJij.nu Reisverslag week 9 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Sonja van Vugt - WaarBenJij.nu

Reisverslag week 9

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

14 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Ik weet dat ik in de herhaling val, maar wat gaat de tijd super snel. Ik ben al over de helft heen van mn rondreis en ik wil eigenlijk nog lang niet weg. Elke dag zie je zulke mooie dingen, dat het met moeite in een fotoboek gaat passen, en dan heb ik nog niet de helft van alle mooie dingen hier gezien. Maar het is nog niet afgelopen en we zullen eerst maar weer over mn reis gaan vertellen

Woensdag 6 januari zijn we aangekomen in Queenstown. Hier eindigd voor veel mensen die met KiwiExperience reizen de rondreis door Nieuw-Zeeland, reden voor een feestje dus. We hebben een soort kleinere pub crawl gedaan. Deze begon met een bbq en wat poolen, natuurlijk gewonnen haha, en daarna wat biertjes. een super gezellig avondje maar niet te laat gemaakt want ik had een hele leuke afspraak de volgende dag.

Donderdag de 7de
’s ochtends vroeg uit mn bed want ik moest me om 9 uur melden bij een locatie in de stad om de Nevis Swing te gaan doen. Dit is een soort bungy jumpen maar dan zonder de bounce aan het einde. Je wordt boven een diep dal gehangen en dan drukken ze op een knop waardoor je 70 m naar beneden valt en dan langzaam overgaat in een boog van 300 meter. Dus eigenlijk gewoon een hele grote schommel op t einde. Ik vond natuurlijk zitten vooruit niet spannend genoeg dus ik ben op mn kop gaan hangen met handen los. Dit was zo vet en de adrenaline pompte flink. Dan kom je ongeveer tot stilstand en dan kan je je benen weer naar beneden doen. En als je dan dus nog aan het natrillen bent van de adrenaline en bij je zelf denkt what the fuck heb ik nou net gedaan. Word je rustig terug getakeld naar het platform en kan je dus lekker genieten van het uitzicht en een beetje heen en weer zwieren. Nog steeds jammer dat ik de bungy niet kon doen maar dit was toch ook super vet om te doen.
Die middag zijn we even met zn drieën iet minder extreems gaan doen en zijn we lekker gaan shoppen en n terrasje pakken. Om die avond weer een pub crawl te gaan doen. We wouden eerst die gaan doen die ik gewonnen had maar die bleek het niet waard te zijn. Die dag waren er ook weer nieuwe mensen met de KiwiExperience bus aangekomen in Queenstown en hiervan kende wij er best veel dus zijn we de zelfde pub crawl gedaan als die van de avond daarvoor. Maar deze keer deden we hem iets langer door.

De volgende dag waren we dus flink brak, maar we moesten toch lang in de bus zitten dus dit was niet echt een probleem. We zijn toen met de bus naar Dunedin gegaan. Heel leuk stadje maar er viel niet zo veel te beleven. Dus hebben we maar gebruik gemaakt van het gratis poolen wat bij het hostel zat. Daarna boodschapjes gedaan, met z’n drieën gekookt en vroeg t bedje opgezocht.

Zaterdag hadden we een lange dag in de bus maar we hebben toen wel heel veel mooie dingen gezien. We zijn bij een mooi vuurtoren geweest. Waar we ook een zee olifant hebben gezien en deze blijken heel zeldzaam te zijn. Ook zijn we naar twee hele mooie watervallen geweest. Er is ook nog een wandeling gemaakt over een strand waar altijd veel zeeleeuwen liggen. Wij hadden het geluk dat er een op een bereikbare plek lag en we dus veel foto’s hebben kunnen maken van ongeveer 5 meter afstand. Het was wel grappig want Elise en ik zagen hem liggen maar hij lag zo raar dat we ervan overtuigd waren dat hij dood was. Dus wij lopen vol interesse naar dat beest toe om hem dan even van heel dicht bij te inspecteren beweegt hij opeens een flipper toen we nog maar op 10 meter afstand waren. Dus wij schrikken natuurlijke en vliegen weer n paar meter naar achter. Daarna weer rustig dichterbij en mooie foto’s kunnen maken. Daarna nog naar een andere strand in de hoop dat we pinguïns zagen maar die hadden er even geen zin in dus weer niet gezien. Laatste stop van de dag was op het meest zuidelijkste puntje van het zuidereiland, heel winderig maar ook veel lol gehad daar. De reis was dan eigenlijk ook mooier als de bestemming, Invercargill. Ik was al veel vaker in deze stad geweest omdat dit de enige grote stad was in de buurt van mn stage adress. Maar het is gewoon een beetje een dode stad. Het was dan ook niet zo erg dat we er laat aankwamen en weer vroeg weggingen.

Ook zondag weer vroeg uit bed om naar Milford sound te gaat. Het is het zelfde als doubtfull sound alleen dan zijn de bergen hoger maar de boot trip is korter. Ook is het water anders omdat er een laag zoet water over het zeewater zit en dit zoetwater is bruin en vies door dat er allemaal resten van takken en zuil in zit. Hierdoor komt er heel weinig ligt door naar het onderste zeewater en op 17 meter diep heb je dus het zelfde hoeveelheid licht als dat er normaal is op 1 km diepte in de normale zee hebt. Daar merk je natuurlijk helemaal niks van als je op de boot zit maar het was wel een leuk feitje. Na de boottrip zijn we weer terug gegaan naar Queenstown en dit vroeg natuurlijk weer om een biertje maar deze keer hebben we het bij twee gehouden.

Maandag de 11de zijn we weer begonnen aan onze reis naar boven. De omgeving was hier heel apart, het was over heel droog maar tussen door vond je de meest helder blauwe meren. Deze waren wel ijskoud want ze bestonden allemaal uit gletsjerijs. Zo Ook lake Takepo waar we onze overnachting zouden doorbrengen. De dag hier was niet heel interessant lekker zonnen aan het meer. Verder als alleen mijn benen erin kwam ik niet omdat het zo koud was. Maar die nacht zijn we gaan sterren kijken en dit was echt geweldig mooi. Het was super helder en je zag zoveel omdat je niet zoveel lichtvervuiling hebt als in Nederland.

De volgende dag zijn we richting Christchurch gegaan. Het was vroeger een hele mooie stad maar heel van de oude gebouwen zijn ingestort. Dit is gebeurt in 2010 / 2012 (in 2012 was een hele heftige naschok die weer veel in elkaar heeft laten storten) en ze zijn nu pas net klaar met al het afbreken van de oude gevaarlijke gebouwen en oude leidingen onder de stad enz. Ze beginnen nu net weer met de opbouw van de stad dus Christchurch is eigenlijk een groot bouwterrein. We zijn gaan kijken bij de container mall dit was heel grappig. Allemaal winkels en cafe’s in van die grote schip containers. En er was ook besloten om deze “tijdelijke” mall niet meer tijdelijk te maken omdat het zoveel toeristen trok. Daarna besloten we om pizza te gaan eten bij domino’s dus sonja pakt haar mobiel erbij en zoekt t op ,ja 5 minuutjes lopen was er een. Dat hebben we geweten het bleken er eerder 25 te zijn. Maar we hebben hem wel gevonden!

Tot volgende week iedereen dan heb ik waarschijnlijk weer wat hele leuke dingen om over te schrijven.

• 17 Januari 2016 - 18:44

Maria Van Den Eijnden:

Ha Sonja,

Wat heerlijk toch,de vrijheid en het genieten van zoveel mooie dingen die je meemaakt.
    Gelukkig is de tijd nog niet om,
    en kunnen wij meegenieten op afstand!

Veel plezier en een fijne tijd nog samen met je vrienden.